Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana

Client: Baicons Impex SA & Ingenieria Especializada Obra Civil e Industrial S.A.
Domeniu: Infrastructură rutieră
Servicii: Acord de mediu
An: 2021

Echipa EPC a fost implicată de-a lungul anilor de activitate în numeroase proiecte de reabilitare sau modernizare a unor linii de cale ferată din diferite zone ale României. Unul dintre aceste proiecte a fost „Redeschiderea circulaţiei feroviare pe pod peste râul Argeş, între Vidra şi Comana”, proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul de Coeziune prin Mecanismul pentru interconectarea Europei (CEF), având ca obiectiv principal redeschiderea circulaţiei feroviare între staţiile c.f. Vidra (km 18+180) şi Comana (km 30+200), prin reconstrucţia căii ferate la pod peste râul Argeş şi realizarea lucrărilor conexe pe linia Bucureşti–Giurgiu.

Pe parcursul procedurii de mediu, echipa noastră a desfăşurat numeroase activităţi, respectiv:
- Deplasări în teren în scopul surprinderii aspectelor esenţiale din zona proiectului din punctul de vedere al biodiversităţii;
- Elaborarea studiilor de mediu necesare în scopul obţinerii Acordului de mediu;
- Participarea la sedinţe în cadrul Comisiei de Analiză Tehnică (CAT), precum şi la dezbaterile publice organizate;
- Prezentarea şi susţinerea proiectului în şedinţele organizate de către Consiliul Administrativ al Parcului Natural Comana şi consultarea Consiliului pe tot parcursul desfăşurării procedurii, inclusiv al propunerii celor mai eficiente măsuri de evitare şi reducere a impactului.

În urma tuturor activităţilor desfăşurate, a fost obţinut Acordul de mediu aferent proiectului.

După ani de lucru şi implicare în acest proiect, anul acesta am fost mândri să observăm faptul că lucrările de construcţie au fost finalizate, iar proiectul a fost pus în funcţiune, reprezentând una dintre primele căi ferate reabilitate din România în cadrul căreia au fost implementate măsuri de evitare şi reducere a impacturilor, precum:
- Panouri fonoabsorbante pentru reducerea nivelului de zgomot în zonele locuite;
- Subtraversări la nivelul şinei, cu rolul de a permite tranzitarea căii ferate de către speciile de mamifere mici, amfibieni şi reptile;
- Sistem de marcaj pe CF de tipul „indicator de fluier”, pentru reducerea coliziunii păsărilor şi mamiferelor.

Proiectul următor
Newsletter
Mesajul dvs. a fost trimis cu succes. Va multumim!