Anul acesta, lucrăm la elaborarea unei hărţi actualizate a conflictelor dintre reţeaua ecologică de la nivel naţional, şi dezvoltarea infrastructurii de transport

09
August 2024
Vineri
Anul acesta, lucrăm la elaborarea unei hărţi actualizate a conflictelor dintre reţeaua ecologică de la nivel naţional, şi dezvoltarea infrastructurii de transport

Printre cele mai importante forme de impact asociate infrastructurii de transport se regăseşte şi crearea de bariere pentru faună, ce generează o fragmentare a habitatelor favorabile speciilor şi o întrerupere a conectivităţii acestora.

Identificarea celor mai bune soluţii pentru evitarea sau reducerea acestei forme de impact a fost unul din principalele noastre obiective, încă de când am început să lucrăm pentru studiile de mediu de la primul nostru proiect de infrastructură mare, în urmă cu aproape 10 ani - autostrada Sibiu - Piteşti.

Anul acesta, lucrăm la elaborarea unei hărţi actualizate a conflictelor dintre reţeaua ecologică de la nivel naţional, şi dezvoltarea infrastructurii de transport, hartă pe care o vom prezenta în septembrie, în cadrul conferinţei IENE 2024, desfăşurată la Praga. Scopul acestei hărţi este de a evidenţia punctele de potenţial conflict, luând în considerare lista actualizată a proiectelor de infrastructură propuse pentru implementare în următoarea perioadă şi de a identifica locaţiile în care este necesară implementarea unor măsuri pentru evitarea sau reducerea nivelului de fragmentare, sau pentru defragmentarea unor coridoare ecologice întrerupte.

Harta va fi prezentată în cadrul conferinţei IENE, pe data de 10 septembrie 2024, la ora 15:00. Ca o mostră a acestei hărţi, vă prezentăm în imaginea din această postare zona autostrăzii Sibiu - Piteşti. Particularitatea acestui proiect a constat în faptul că autostrada propusă va adăuga încă o barieră, paralelă unor bariere impermeabile existente: DN 7, calea ferată şi râul Olt. Din această cauză, în studiile de mediu elaborate în 2018, EPC a propus utilizarea sectoarelor permeabile ale autostrăzii, complementar cu adoptarea unor soluţii de defragmentare a infrastructurii existente. Astfel, s-au propus două ecoducte, ce trebuie să traverseze DN7, linia de cale ferată existentă, şi râul Olt, pentru a rezolva problema existentă a fragmentării coridoarelor ecologice adiacente munţilor Făgăraş.

În următoarea perioadă vom oferi mai multe detalii referitoare la această hartă, precum şi mai multe exemple de proiecte pentru care analiza riscului de fragmentare a conectivităţii ecologice este importantă.

Newsletter
Mesajul dvs. a fost trimis cu succes. Va multumim!